Aquesta tasca no és senzilla i, desafortunadament, no sempre es podrà dur a terme com ens agradaria. En el cas de la meua Unitat Didàctica, d'iniciació a les multiplicacions, aquesta relació serà tinguda en compte sempre que es puga però, especialment, en la resolució i invenció de problemes és on més s'incidirà en la vinculació de les matemàtiques amb el dia a dia. Els enunciats tindran en compte aspectes pròxims als discents. Les possibilitats són molt àmplies.
Per exemple, es planteja un problema amb calcetins i la taula del dos. Després se'ls pregunta pel nombre dels seus calcetins a casa, sent conscients que és una dada que, quasi amb tota seguretat, no coneguen de ciència certa, però segur que els crearà un dubte i una inquietud i, tal vegada, alguns quan arriben a casa comptaran els parells de calcetins i faran participe a la seua família de les activitats de classe i aplicaran el seu coneixement acabat d'adquirir de la taula del dos, i així, saber el nombre exacte de calcetins.
També, per descomptat, els recursos TIC ens ajudaran amb aquest fi. Recomane la pàgina d'Educaplay per a la realització d'activitats interactives atractives i motivadores per al nostre alumnat. És molt productiu seleccionar alguns problemes matemàtics plantejats pel gran grup i, per mitjà d'una presentació o d'un test procedir a la seua resolució.
També, per descomptat, els recursos TIC ens ajudaran amb aquest fi. Recomane la pàgina d'Educaplay per a la realització d'activitats interactives atractives i motivadores per al nostre alumnat. És molt productiu seleccionar alguns problemes matemàtics plantejats pel gran grup i, per mitjà d'una presentació o d'un test procedir a la seua resolució.
El procés d'ensenyança-aprenentatge, desgraciadament, no és una ciència exacta i és un llarg trajecte. Però si plantem llavors pel camí és molt probable que els resultats complisquen amb les expectatives.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada