La multiplicació és una suma reiterada, és a dir, sumar un nombre (multiplicant) tantes vegades com indica un altre nombre (multiplicador).
Així, 2×3 (llija's dos multiplicat per tres o, simplement, dos per tres) és igual a sumar tres vegades el valor 2 per si mateix (2+2+2). El resultat s'anomena producte.
Les parts de la multiplicació també es poden anomenar factors i producte. Encara que per a la meua Unitat Didàctica preferisc dir multiplicant i multiplicador amb l'objectiu de poder distingir, en aquesta introducció a les taules, les parts d'una manera més diferenciada i fer mes comprensible el concepte de suma reiterada.
Són molts els recursos i mètodes els quals es poden utilitzar en l'aprenentatge de les multiplicacions, però cal remarcar la memòria. Els xiquets i les xiquetes han d'aprendre de memòria els resultats de les taules de multiplicar. Així, a l'hora de resoldre operacions i problemes, no hauran de malgastar recursos buscant el resultat. Per a aconseguir eixe aprenentatge memorístic, a la meua unitat utilitzaré, seriacions, cançons, baralles, material informàtic i jocs tradicionals entre altres.
El joc memòria de taules de multiplicar.com és un clar exemple de l'anterior. Prèviament es selecciona la taula i s'ha de relacionar la multiplicació amb el seu producte. És molt senzill, a més diu el nombre d'intents.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada