M'ha paregut molt interessant aquest article del periòdic El País, publicat dins de la seua secció Verne el 6 d'abril de 2016 per José Ángel Murcia.
En ell es presenten diversos mètodes de resolució de multiplicacions al llarg del món. Des de la multiplicació de tota la vida fins a un nou mètode provinent de Cadis cridat algoritmes ABN (oberts i basats en números en castellà: Abiertos y Basados en Números), passant per mètodes tan curiosos com els tres diferents usats per una mestra Índia o la sorprenent multiplicació egípcia.
-La existència de diferents formes de multiplicar és un avantatge o un desavantatge?
-Hem d'ensenyar un únic mètode per a la resolució de multiplicacions?
Des del meu punt de vista, és un avantatge, no podem encabotar-nos en que tot el nostre alumnat adquirisca els continguts tractats de la mateixa manera i nosaltres, els docents, hem de conèixer i emprar si és necessari tots els instruments a la nostra disposició per a la consecució dels objectius marcats. Es tracta d'arribar el més lluny possible i, a vegades, cal canviar la ruta. Som afortunats de comptar amb una gran quantitat de recursos, no sols els TIC, sinó també els manipulables tradicionals i de nou disseny.
Gràcies a les TIC podem utilitzar ferramentes de tot el món. Aquesta filosofia no sols és útil per a les matemàtiques, per descomptat, en totes les àrees es pot aplicar i els resultats seran esplèndids.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada