dilluns, 23 d’abril del 2018

El fi del llibre imprés?

Cada vegada és més comú trobar col·legis que han prescindit dels llibres tradicionals i els han substituït per altres suports com les tauletes tàctils. Aquest article de Xataka analitza el fenomen i destaca que és imparable, però que no sols ha de centrar-se en l'estalvi de les famílies i en els avantatges de transport per part de l'alumnat.

No és simplement canviar un llibre imprés per un altre digital, és molt més. Es tracta d'aprofitar les potencialitats de les xarxes de coneixement per a l'adaptació del procés d'ensenyança-aprenentatge a l'alumnat. Un exemple és el docent Manuel Jesús Fernández. Ha substituït el material tradicional per enllaços a contingut de la Xarxa.


Una altra experiència, en aquest cas aplicada pel CEIP la Navata de Galapagar (Madrid), és Flipped Classroom, un model pedagògic que transferix el treball de determinats processos d'aprenentatge fora de l'aula i que utilitza el temps de classe, junt amb l'experiència del docent, per a facilitar i potenciar altres processos d'adquisició i pràctica de coneixements dins de l'aula. 

Ara bé, per a realitzar aquesta comesa es requerix una labor d'investigació, planificació, coordinació i continuïtat per part de la comunitat educativa. És un treball de diversos cursos, en els que es faran els ajustos i modificacions necessaris. És molt important la implicació de les famílies.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Bones pràctiques TIC

Navegant per la pàgina de la Generalitat Valenciana ens trobem amb el llibre de  Bones pràctiques TIC d'Elvira Mifsud traduït al valen...